Cieľová skupina: - hlavní kontrolóri obcí / miest
- hlavní kontrolóri samosprávnych krajov
- pracovníci obcí / miest a VÚC na oddeleniach kontroly
- osoby so záujmom vykonávať činnosť hlavných kontrolórov v miestnej samospráve
- iní záujemcovia
Odborný garant: Asociácia kontrolórov územnej samosprávy v zastúpení Ing. Ingrid Konečnou Veverkovou Organizačný garant: ZO - RVC v Nitre LINK na elektronickú prihlášku len cez stránku RVC Nitra: https://www.rvcnitra.sk/seminar/719 PROGRAM: 4-dňový KURZ pozostáva zo 4 samostatných ONLINE dní: 1. deň - 07.11.2025 (piatok) – Ing. Ingrid Konečná Veverková - Kontrola škôl a školských zariadení – praktický postup - Aké sú pravidlá rozpočtového hospodárenia škôl a školských zariadení ?
- Ako skontrolujeme dodržiavanie pravidiel rozpočtového hospodárenia škôl a školských zariadení?
- Aký je postup pri vykonávaní kontroly hospodárenia škôl a školských zariadení?
- Aké sú najčastejšie kontrolné zistenia pri kontrole hospodárenia škôl a školských zariadení?
2. deň - 14.11.2025 (piatok) - JUDr. Katarína Mrázová - Verejné obstarávanie podlimitných zákaziek a ich kontrola zo strany HK - Najčastejšie chyby pri výnimkách zo zákona o verejnom obstarávaní
- Aktuálne finančné limity vo verejnom obstarávaní
- Pravidlá výpočtu predpokladanej hodnoty
- Zákazky malého rozsahu - čo s týmito zákazkami?
- Obstarávanie potravín
- Opis predmetu zákazky
- Dodatky k zmluvám – kedy je možné ich uzavrieť?
- Indexácia cien – aké sú možnosti? Príklady
- Tri hlavné postupy zadávania podlimitných zákaziek:
- § 108 - Výzva na predloženie ponuky bez uverejnenia vo Vestníku – s praktickými odporúčaniami,
- § 109 - Zjednodušený postup pre zákazky na bežne dostupné tovary a služby (EKS) – nebude predmetom prednášky,
- § 110 - Bežný postup pre podlimitné zákazky – povinné uverejnenie voči neurčitému okruhu – s praktickými odporúčaniami
- Vylúčenie pre negatívne referencie - je to možné?
- Rozsudok ESD C-175/23 Obština Svištov týkajúci sa udeľovania korekcii - dá sa odchýliť od "sadzobníka"?
- Register partnerov verejného sektora
3. deň - 21.11.2025 (piatok) – Mgr. Vladimír Pirošík - Najdôležitejšie povinnosti samospráv vyplývajúce zo zákona o slobode informácií a zo zákona o ochrane osobných údajov - Najčastejšie porušenia zákona o slobode informácií a námety na riešenie
- Sprístupňovanie informácií na základe infožiadosti
- Povinné zverejňovanie zmlúv, objednávok, faktúr, zápisníc
- Ďalšie povinnosti vyplývajúce obciam a obecným ROPO zo zákona č. 211/2000 Z. z. o slobode informácií
- Prehľad povinností obcí a obecných ROPO podľa GDPR a zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov
- Bezpečnostná dokumentácia samosprávy
- Najčastejšie nedostatky samospráv pri dodržiavaní GDPR legislatívy a sankcie
- Pravidlá prevádzkovania kamerových systémov
- Spracúvanie osobných údajov v pracovnoprávnych vzťahoch a súkromie zamestnanca na pracovisku
- Vyhotovovanie a šírenie fotografií a videozáznamov
4. deň - 28.11.2025 (piatok) – Ing. Ingrid Konečná Veverková - Kontrola poskytovania a používania dotácií – praktický postup - Aké sú legislatívne pravidlá poskytovania dotácií z rozpočtu obce ?
- Ako skontrolovať dodržiavanie všeobecne záväzných právnych predpisov a všeobecne záväzného nariadenia obce o podmienkach poskytovania dotácií - praktický postup
- Aký je správny postup pri vykonávaní finančnej kontroly použitia dotácií z rozpočtu obce?
- Ako skontrolovať vykonanie finančnej kontroly použitia dotácií z rozpočtu obce – praktický postup
- Aké sú najčastejšie kontrolné zistenia pri kontrole poskytovania a používania dotácií?
Účastníci obdržia po skončení kurzu OSVEDČENIE o jeho absolvovaní. |